26 aug 2013

Review: Micellair water van L'oreal

Een tijdje geleden liet ik in een Kruidvat shoplog zien dat ik het Micellaire van Loreal had gekocht. Ik was er razend benieuwd naar, gezien al de lyrische verhalen over het Micellaire water van Bioderma.

Ik heb hem nu een tijdje getest en kan er nu een oordeel over vellen, lees/kijk mee!



Ik heb direct de grote test uitgevoerd. Ik wilde kijken of het micellaire water net zo goed werkte als mijn oogmake-up remover en mijn reinigingslotion.

Bereid je voor om ietwat vieze foto's van de grote test te zien!


Ten eerste mijn oogmakeup, met stukjes foundation en concealer. Voor het grootste gedeelte haalde het water het na een paar keer boenen vanaf. Maar toch kan je zien dat er op het rechter watje nog aardig wat mascara zit. Dit was namelijk het watje waar kruitvat oog make-up remover op zat.

Conclusie, ik ben geen fan van het micellaire water voor mijn oogmake-up. Ik merk dat ik de oogmake-up remover van de Kruitvat (op water en olie basis) fijner vind. Het water voelt meer als (logisch), water. Daarom voelt het erg nattig en had ik niet het gevoel alsof de make-up eraf gleed zoals de oogmake-up van Kruitvat wel voelt. Nee geen hit. Daarna teste ik het op mijn gezichtsmake-up.


Hetzelfde, links het resultaat met micellaire water en rechts met een reinigingslotion. Desondanks er nog residu achter bleef, vond ik het water op mijn gezicht vele malen fijner werken. Omdat het op een lotion lijkt, is het verschil niet erg anders.

Prijs en verkooppunten
Dit Sublime Soft Verzachtend Micellair water van L'oreal is voor €7,99 te koop bij drogisterijen als het Kruidvat en de Etos.

De conclusie
Ik heb besloten om het water niet als oog make-up remover te gebruiken, maar wel als gezichts make-up remover. Echter denk ik niet dat ik het nog een keer zou kopen, het is voor nu prima, maar in mijn ogen geen wondermiddel.

Wat is jouw mening over micellair water? Heb je het al geprobeerd of ben je er benieuwd naar?

15 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Helemaal vergeten te vermelden, heb het er nu bijgezet. Hij is €7,99!

      Verwijderen
  2. Ik ben dus aan het twijfelen over dit product aangezien ik waterproof mascara gebruik! Als ik deze review lees kan ik dit dan beter laten staan. Ik ben trouwens voor het eerst op je blog en wauw wat ben je een prachtige meid om te zien zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Rosa, ik gebruik ook waterproof mascara en zal hem daarvoor niet aanraden. Voor de rest van je gezichtsmakeup is het een prima product, maar voor je ogen zeg ik nee.

      Verwijderen
  3. Goed review! Jammer dat die een beetje tegen valt xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammer dat die je niet helemaal bevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat doe ik ook vaak. Als een oogmake-up remover niet werkt of niet sterk genoeg is, dan gebruik ik hem voor mijn gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. beetje jammer, ik heb deze nog nooit geprobeerd maar die van Bioderma vind ik super. Al doe ik wel altijd een double cleanse: eerst Bioderma, dan een cleanser van clinique of kiehls. En missy, de foto's zijn weer voortreffelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind je? Aardig goor juist haha, maar wel de waarheid!! Ja inderdaad, ik denk dat hij voor non-waterproof mascara wel fijn werkt! Maar het is maar net wat je fijn vind, ik vind juist dat olie-ige van een waterolie remover fijn.

      Verwijderen
  7. Ik ben er ook heel erg benieuwd naar! Toch maar eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik gebruik hem alleen als gezichtsreiniger en ik vind hem echt super! Irriteert me huid niet en haalt de make-up goed weg. Al gebruik ik erna nog een toner.

    Je hebt trouwens echt een hele leuke en mooi verzorgde blog. Ik ga je volgen op Bloglovin, zou leuk zijn als je me terug volgt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik gebruik stiekem ook nog vaak een toner ;) Bedankt meis, ik ben je via Bloglovin gaan volgen!

      Verwijderen
  9. Goede review! Jammer dat het product tegenviel, het leek mij wel een fijn en goed product.

    BeantwoordenVerwijderen