30 jul 2013

My mascara eyeopener combo!

Mijn Indische bloed zorgt ervoor dat ik gezegend ben met een lekker kleurtje, maar daarbij komen jammer genoeg ook mijn "Aziatische" lashes. En ik kan je zeggen dat deze niet graag meewerken als het om mascara gaat!

Ik heb al verscheidene mascara's en technieken geprobeerd, maar na enkele seconden hangen mijn wimpers alweer naar beneden. In hun natuurlijke habitat. Maar daar ben ik niet al te blij mee, want ik wil dat ze rechtop staan en mijn ogen opener doen lijken, zoals dat bij anderen al van nature gaat. Maar ik heb daar wat extra hulp bij nodig..

En ik denk dat ik eindelijk de perfecte combo heb gevonden!



En dat is een combinatie tussen mijn wimperkruller van de Big Bazar, geen idee hoe die heet, en de Maybelline Rocket Volum' in de waterproof versie!

Ik denk dat elke wimperkruller wel voldoet, en hoe graag ik ook de Shu Uemura Eyelash Curler uit wil proberen volstaat een stevige wimperkruller ook prima. Ik zoek er altijd wel één uit die iets meer weerstand geeft als je hem indrukt, zodat hij goed zijn werk doet en niet maar een klein knikje geeft. Van bijvoorbeeld de wimperkruller van de HEMA ben ik géen fan!


Het borsteltje van de mascara is erg fijn. Hij separeert goed en is lekker groot zodat hij alle wimpers tegelijk kan bedekken met een laagje mascara. Het enige nadeel vind ik de nattige substantie, waar ik liever een iets drogere substantie van zou willen zien. Maar desalniettemin, hij werkt and that's all that counts!

En dat komt niet door het borsteltje of door de natte substantie, maar door de goede waterproof formule. De key van omhoogstaande wimpers is het gebruik van een goede waterproof mascara! Hierdoor gaan je wimpers niet hangen en blijven ze perfect op hun plaats zitten/staan. Je kan zelfs na 1 laagje waterproof mascara je andere favoriete non waterproof blijven gebruiken en ze blijven nog omhoog staan!

Leigh Ann legt de techniek die ook ik gebruik, perfect uit in dit onderstaande filmpje!


Ik ben gebruik nu religieus alleen de Rocket mascara en gebruik daar ongeveer drie laagjes van. Ik ben in love, helemaal tevreden en laat hij de Maybelline schappen nooit meer verlaten!



Hier zie je mijn wimpers die na een paar uur nog steeds op hun plek zitten! Oké, geen va va voom reclame style lashes, maar voor mijn doen, helemaal goed!

Hebben jullie ook last van "hangende" wimpers? Wat doe je ertegen en heb je deze mascara al een keer gebruikt, nee? Ga dat dan heel snel doen!

9 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik gebruik altijd een wimperkruller en zelfs dan nog willen mijn wimpers soms gewoon niet mee, best vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Probeer de Rocket ;) En de techniek van het filmpje, misschien werkt het bij jou ook wel!

      Verwijderen
  2. Leuk artikel! Ik heb zelf dat probleem aan één oog, maar niet zo erg :)

    Ik ben altijd onder de indruk van de foto's die je maakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik ook een wimperkruller, kleine tip voor meiden waarbij de wimpers weer snel terug naar beneden zakken: Maak de wimperkruller eens warm (voor paar seconden) met een föhn. Even af laten koelen en dan je wimpers krullen, gegarandeerd dat je wimpers mooi en vooral langer gekruld zullen zijn. ;-) én een goede mascara is ook het halve werk natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt, heb ik ook een aantal keer geprobeerd, maar ben toch bang dat ik mijn ooglid verbrand haha. Voor mij is het nu niet meer nodig, maar een goede tip!!

      Verwijderen
  4. Mooi resultaat! Ook niet klonterig. Ziet er mooi uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hetzelfde probleem, op foto's zie je ook gewoon mijn wimpers amper, alsof ik geen mascara enz opheb ! Zo vervelend, misschien werkt dit trucje idd, volgende keer ff deze mascara aanschaffen om te testen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeee hij zit er echt goed uit! Ik ga hem zeker proberen, thanks girl!

    BeantwoordenVerwijderen